RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
7.00-12.00– REALIZACJA TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
6.30-8.00-Przyjmowanie dzieci, zabawy indywidualne według własnych pomysłów. Zabawy i zajęcia integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela.
Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcje, grafomotorykę). Prowadzenie obserwacji pedagogicznej. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową zainteresowaniami dzieci).
8.00-8.30– Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturowych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowanie do śniadania.
8.30-9.00– Śniadanie- doskonalenie umiejętności samodzielnego, estetycznego spożywania posiłków. Mycie zębów.
9.00-11.00 Zajęcia wychowawczo-edukacyjne z całą grupą, realizowaną według wybranego programu wychowania przedszkolnego przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych, zajęcia dodatkowe (religia,
rytmika , język angielski).
Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacyjne przyrodnicze lub zorganizowane w sali, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy logopedyczne.
11.00- 11.30-Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturowych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowanie do obiadu.
11.30- 12.00– Obiad (zupa)- czynności samoobsługowe, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12.00-13.30- Poobiednia relaksacja (leżakowanie), słuchanie czytanej przez nauczyciela lub nagranej literatury dziecięcej. Zabawy dowolne dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
13.30-14.00- Obiad (drugie danie) czynności samoobsługowe, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
14.00-15.00- część dalsza zajęć wychowawczo-edukacyjnych z całą grupą.
15.00-15.30- Podwieczorek- wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka.
15.30-18.00– Praca z dzieckiem zdolnym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, praca indywidualna, gry i zabawy dydaktyczne, zajęcia w małych zespołach. Odbiór dzieci.